Koduleht on iga inimese, professionaali ja ettevõtte visiitkaart, mis ütleb potentsiaalsetele klientidele väga palju. Üks kvaliteedi tunnuseid on ka see, kui kaasaegne on koduleht. Vananenud koduleht annab kliendile signaali, et ettevõte ei käi konkurentidega samas taktis, tehes järeleandmisi seal, kus teised ei tee. See omakorda võib tähendada, et ta teeb järeleandmisi ka oma töös.
Kõrge põrkemäär
Bounce rate ehk põrkemäär iseloomustab nende kasutajate osakaalu, kes lahkuvad kodulehelt seal ühtegi klikki tegemata. See on veebianalüütika parameeter, mida iga veebisaidi omanik peaks kindlasti mõistma. On hea, kui veebisaidi külastatavus on kõrge. See tähendab, et veebisait on otsingumootoriga hästi optimeeritud ja see on klientide jaoks hästi leitav, sest ettevõtte veebisait sisaldab sõnu, mida palju otsingumootoritest otsitakse.
Veel olulisem on aga see, kui kauaks kliendid kodulehele jäävad. Kui inimene kodulehelt kohe lahkub, siis on selge, et midagi sellel lehel oli valesti. Võimalik, et kasutatakse liiga heledaid toone, lehel on raske navigeerida, sait on kirjavigu või reklaame täis vms. Kõikidest sellistest detailidest oleneb, kas klient tahab veebisaidile kauemaks jääda.
Kui põrkemäär on 50%, siis see tähendab, et pooled külastajad lahkuvad lehelt ilma ühtegi klikki tegemata. See on suur probleem eriti väikeettevõtja jaoks, kellel on iga klient hinnas. Seega tuleks kodulehe disainimisel mõelda kasutajaliidesele ja -kogemusele. Ettevõtja enda ideed ei pruugi olla sellised, mis kodulehe disaini juures edukad oleksid ja seetõttu tasub kuulata professionaale.
Pole nutiseadmele sobiv
Koduleht, mis pole kohandatud mobiiltelefonis vaatamiseks, on üks suurimaid aegumise tunnuseid. Kui oled kodulehe teinud juba aastaid tagasi, siis mõtle, kas seda saab igas seadmes sama kvaliteedi ja lihtsusega vaadata. Kui mobiiltelefoni kasutaja jõuab saidile ja see on loetamatu, siis lahkub ta sealt kiiresti. See tõstab põrkemäära ja see pole hea. Nii jäädakse ilma suurest hulgast potentsiaalsetest klientidest.
Riigi Infosüsteemi Amet on viimastel aastatel uurinud, kui palju nutitelefonide ja tahvelarvutite kasutajaid on Eestis. Võrreldes 2014. aastaga on numbrid märgatavalt tõusnud ning 2017. aasta seisuga kasutas nutitelefone ca 717 000 ning tahvelarvuteid ca 397 000 inimest. Tänaseks on need numbrid veelgi tõusnud.
Asjatundjad soovitavad teha veebisaidi, mis on eelkõige mobiilisõbralik ja mis tähendab, et kasutajad saavad seda külastada igast seadmest, olenemata ekraani suurusest. Teiseks soovitatakse teha Google’i mobiilisõbralikkuse test, mis annab aimu, kui mobiilisõbralik veebisait on.
Veebisaidi kehv tervis
Järgmine aegumise tunnus on Page Not Found ja teised sarnased errorid. Need puudused annavad mõista, et kodulehe osad lingid ei tööta, need on katki või “surnud”. See jätab kliendile mulje, et omanik ei taha, ei oska või ei viitsi puhastada veebisaiti infost, mille jaoks seal enam kohta pole. Veebisaidi tervist saab kontrollida erinevate internetist ligipääsetava programmide abil, nagu Google Search Console või Bing Webmaster Tools.
Surnud lingid kodulehel koormavad serverit, kuhu koduleht on üles seatud. Nende linkide eemaldamisega saab puhta ja värske koha, kus oma firmat näidata ja tutvustada. Kodulehe kehvale tervisele võib viidata ka see, et neid ei leita otsingutulemustest või lehele klikitakse harva. Kodulehe tervis on üks parameetreid, mida arvestatakse veebisaidi otsingumootorite jaoks optimeerimisel. Kui veebisaidil on probleeme, siis ei jõua see ka otsingutulemuses väga kõrgele.
Külastajad ei uuri kodulehe sisu
Tänapäevased internetikasutajad on üldjuhul teadlikud, milline üks koduleht peaks välja nägema. Samuti võivad neil olla kõrged ootused ja võrdlusmoment teiste veebisaitidega. Mida aeg edasi, seda teadlikumaks kasutajad muutuvad ja kui nad näevad midagi, mis neile ei meeldi, siis ei ole neil kahju kodulehte ignoreerida. See toob kaasa kõrge põrkemäära, kodulehte külastab üha vähem inimesi ja nad ei jõua avalehelt kaugemale. Tänapäevased kodulehed peavad pakkuma head külastajakogemust, aga aegunud kodulehed seda ei tee, sest need loodi ajal, mil kasutajatel olid teised soovid, vajadused ja nõudmised.
Hange.ee/kodulehed terviklahendus aitab kaasajastada Sinu ettevõtte kodulehe. Teenus sisaldab nii uue kodulehe loomist, serverimajutust (vajadusel domeeni registreerimist) ja personaalset kliendihaldurit, kes aitab veebilehele luua ladusa sisu ning on alati kättesaadav jpm. Võta meiega ühendust, räägime lähemalt ja teeme Sinu ettevõttele kodulehe ilma keeruliste otsuste ja pika aruteluta.