Paljudele väikestele ehitusettevõtetele ei ole mitmed efektiivsed reklaamivõimalused taskukohased ega ka mõistlikud. Seejuures tuleb arvestada, et kui turundus- ja IT-maailma teadmised ei ole kõige tugevam külg on enda ajalise ressursi panustamine erinevateks turundustegevusteks ebaefektiivne. Mitmed n-ö tasuta võimalused, nagu näiteks konto loomine sotsiaalmeedia kanalites, ei too oodatud tulemust, kuna potentsiaalse kliendi üles leidmine ja reklaam võib ka seal ilma vastavaid oskusi omamata osutuda keeruliseks ja kulukaks.
Ehitusettevõtetel tasub siinkohal kaaluda ühe alternatiivina Hange.ee firmade andmebaasi teenuse kasutamist. Selle suurimaks eeliseks lisaks mugavusele ja efektiivsusele on spetsialiseerumine ehitusvaldkonnale. Nii võib kindel olla, et haldur, kes tegeleb ettevõtte profiiliga on kursis just sinu ettevõtte valdkonda puudutavate detailidega.
Teenuse kasutamine on tõesti mugav, kuna peale liitumist ei ole vaja endal teha muud, kui personaalsele kliendihaldurile aegajalt tehtud töödest pilte edastada ja vastata potentsiaalsete klientide päringutele. Kogu ülejäänud asjaajamise võib südamerahus jätta Hange.ee spetsialistidele, kes terve lepinguperioodi jooksul tegelevad sinu ettevõtte profiili haldamise ja turundamisega.
Hange.ee firmade andmebaasi teenus töötab hästi ka seetõttu, et on kliendile vajalik ja mugav, sest suur hulk Eestis tegutsevaid ehitusettevõtteid on koondatud ühte kohta kokku. Sobivate spetsialistide leidmiseks on loodud lihtne otsingusüsteem, mille tulemusel leitud ettevõtete seast saab profiiliga tutvumise järgselt valida endale meelepärase ning esitada neile päringu.
Sellest, milliseks on kujunenud Hange.ee firmade andmebaasi teenuse tellimise ja kasutamise kogemus, rääkisime Ehitus Keskus OÜ tegevjuhi Aivar Õunapuuga.
Mis ettevõttega on tegu?
Ehitus Keskus OÜ on väikeettevõte, millel on ehitusmaastikul kogemust juba üle kuue aasta. Tegemist on üldehitust teostavate spetsialistidega, kes ei jää hätta pea ühegi tööga. Seetõttu on nad võimelised kliendile pakkuma ka n-ö võtmed kätte lahendust. Ehitus Keskus OÜ võib appi paluda ka näiteks siis, kui välja vahetamist vajab katus või on vaja teostada fassaaditöid. Samuti mahuvad nende ekspertiisi lisaks uute majade ehitamisele veel korterite renoveerimistööd. Seejuures võib ette võtta kõik eluruumid korraga või keskenduda neist vaid mõnele, näiteks kasvõi vannitoa remondile.
Märkimist väärib, et ettevõtte meeskond juhindub oma tööd tehes põhimõttest olla vastutustundlik nii kliendi kui ka looduse suhtes. Sellise käitumisega soovitakse luua ehitusprojekti tulemusena kliendile heaolutunne, kuid seejuures ei unustata ära ka rohelist mõtteviisi.
Kuidas te reklaamisite oma ettevõtet enne firmade andmebaasi teenusega liitumist
“Kuulutus lehte, käisin objektidel rääkimas, levitasin infot tuttavate seas, tegin visiitkaardid,” loetleb Õunapuu erinevaid võtteid, mida on ettevõttele klientide leidmiseks aastate jooksul kasutatud. “Eks see mitme asja kombineerimine ikka töötas ka ja vaikselt tuli töid.”
Miks pidasite vajalikuks teenusega liitumist?
“Pigem oli nii, et helistati, pakuti, proovisin”, räägib Õunapuu, ning tunnistab, et algselt sai temast võitu puhas uudishimu näha, kas ja kuidas see toimib. Nüüdseks on esimene proovimine tehtud ja teenust kasutatakse juba mitmendat aastat. "Pakkumisi tuleb, nii et võib Hange.ee firmade andmebaasi teenusega rahul olla küll", kõlab selge vastus.
Õunapuu lisab, et just nüüd sai jälle pikendatud lepingut ja toob välja, et sel talvisel perioodil tundub see eriti olulisena, kuna talvel on alati olnud vähem tööd ning andmebaasi teenuse kasutajana on tal valikut rohkem.
Pakkumisi tuleb, nii et võib Hange.ee firmade andmebaasi teenusega rahul olla küll.
Kuidas näeb välja profiili loomise ja haldamise protsess?
“Pidin pilte lisama ja nipet-näpet oma ettevõtet tutvustama”, kõlab lühike vastus. “Näiteks täna just tegelesin piltide üles laadimisega. Kui saan pildid Google Drive`i üles, siis helistan oma kliendihaldurile ja lasen lisada profiilile juurde,” kirjeldab Õunapuu põhilist ülesannet, mis tal enda kanda on.
Kas olete kaalunud veel mõne turunduskanali kasutamist, näiteks sotsiaalmeediat või koduleht?
“Hetkel ei ole ettevõttel Facebooki kontot ega ka kodulehte. Instagramis tegin konto, aga praegu ei ole see oluline. Tööd on vahepeal nii palju, et ma ei pea seda vajalikuks,” räägib Õunapuu ning seejärel täiendab: “Töötab see, mis olemas on. Lihtsalt pole juurde midagi vaja”.
Kas ma nüüd sellega rahul olen, et keegi mu profiili vaatab, aga sellega olen ma küll rahul, et mulle tuleb tööpakkumisi!
Kas teate kliente, kes on tulnud just tänu sellele, et olete Hange.ee firmade andmebaasis esindatud?
“Jah, kui klient jõuab Hange.ee firmade andmebaasi Ehitus Keskus OÜ profiilile ja teeb päringu, siis tuleb mulle sellekohane mail. Mina teen seejärel vastava pakkumise ja ütleme nii, et on juhtunud, et saame kohe kaubale.” Õunapuu lisab, et küsimised tunduvad enamjaolt teemakohased ja mingisugust niisama turuuringut ei tehta.
Kas olete rahul profiili külastatavusega?
Kusjuures praegu ei ole ma seda enam jälginud, aga eelmine aasta vaatasin küll profiili külastajate arvu,” räägib Õunapuu. Rahulolu osas toob ta aga välja peamise: “Kas ma nüüd sellega rahul olen, et keegi mu profiili vaatab, aga sellega olen ma küll rahul, et mulle tuleb tööpakkumisi!” Seejärel peab ta siiski oluliseks mainida: “eks see vaadatavus on ka tähtis, kui ei ole seda, ei tule ka pakkumisi.”
Kas soovitaksite Hange.ee firmade andmebaasi teenust ka teistele ettevõtetele?
"Selle koha pealt soovitan, et hea süsteem on loodud. Selle koha pealt jälle ei soovita, et nii tuleb konkurente juurde.” Õunapuu leiab ka, et kuigi alustaval ettevõttel ei pruugi kohe reklaami tarbeks ressursse leiduda, tuleks seda siiski esimesel võimalusel teha: “Facebooki lehte ju niimoodi ei leia. See on ikkagi andmebaas, kus klient saab firmasid järjest vaadata ja küsida pakkumisi. Kõik on kokku toodud, mis on väga mugav ja vajalik!”