Tihti jääb selle sammu astumine asjaolu taha, et puudu on vajalikest teadmistest IT-alal. Seega võib tunduda ühe kodulehe loomine ja haldamine liiga mastaapse ja keerulise ülesandena, millega tegelemist lükatakse seetõttu üha edasi. Siinkohal võib aga abi leida Hange.ee kodulehe täisteenusest, mis aitab ettevõtet kogu kodulehega seotud asjaajamisega. Sellest võimalusest kuuldes, otsustas ka Ratek Wood OÜ tegevjuht Rauna Laasik, et tegemist on variandiga, mida tasub proovida. Järgnevalt räägimegi sellest, milliseks kujunes tema kodulehe saamise kogemus.
Mis ettevõte on Ratek Wood OÜ?
Ratek Wood OÜ on pereettevõte, mis tegeleb eritellimusmööbli ja muude elamu puitelementide, nagu uksed, aknad, trepid jm valmistamisega. Seejuures viiakse võimalusel ellu kõik kliendi konkreetsed erisoovid, neid vaid vajadusel veidi suunates. Kui on vaja aitab ettevõte lahenduse valmis projekteerida. Parima tulemuse saavutamiseks tehakse koostööd ka sisearhitektidega, kes aitavad klienti visiooni loomisel. Lisaks tehakse koostööd mitmete ettevõtetega, kes aitavad täiustada mööblit näiteks kivi- või metalldetailidega. Eesmärk on pakkuda igale unikaalsele soovile ilus ja toimiv lahendus.
Idee luua eritellimusmööblit valmistav ettevõte sai alguse juba üle kümne aasta tagasi, kui selgus, et mitmed Laasiku ehitajast elukaaslase kliendid otsivad oma ehitusobjektidele ka sobivat mööblit. Nii saigi mööbli valmistamisega vaikselt põlve otsas pihta hakatud. 2018 aastal lõid Laasik ja tema vend lõpuks kogutud kogemustepagasi pealt tootmisettevõtte Ratek Wood OÜ. Sellest saigi alguse pereettevõtte, kus kõik töötajad on põhimõtteliselt lähemalt või kaugemalt sugulased. Sellise meeskonna omamine on ka firma suureks plussiks, kuna üksteisega arvestatakse ja teineteist mõistetakse ning kokkuvõttes on ka sisekliima töökohal seetõttu suurepärane.
Seejuures on tegemist ettevõttega, mis juba otsib ka uusi ja põnevaid väljakutseid. Nii näeb Laasik, et tuleviku mööblitööstus liigub üha enam praegu moes olevate siledate valgeks värvitud mööbliesemete valmistamise juurest üha enam looduslähedaste ja keemiavabade meetoditega valmistatud variantide poole. Nii alustatigi selle aasta kevadel koostööd Krohwin OÜ-ga, eesmärgiks lähima paari aasta jooksul põhumajade projekti näidismaja sobiva looduslähedase eritellimusmööbliga sisustada.
Kuidas olete oma ettevõtet turundanud enne kodulehe tegemist?
“Kui nüüd aus olla, siis turunduse kui turundustegevuse juurde ma jõudsin alles aastake tagasi, kui sai tehtud ettevõttele Facebooki leht”, räägib Laasik. Enne toimis ettevõte põhimõttel: “Ma sõbra juures nägin, ma tahan ka”. Selline puhtalt suust-suhu kliendilt-kliendile reklaam.
Facebooki lehe loomine küll aitas mingil määral ettevõtet edasi, kuid selle loomise ja haldamisega tõusis Laasiku jaoks esile ka üks väikeettevõtte miinus: “Ise tuleb tegeleda kõigega”. Paraku on aga nii, et nii ajast kui ka enesekindlusest jääb esialgu veidi puudu.
Aga miks muutus sihipärane turundamine ühel hetkel vajalikuks?
“Kõik sai alguse sellest, et mul endal tekkis huvi selle vastu ja ma läksin ise ka Mainorisse turunduseriala õppima”, toob Laasik välja põhilise põhjuse, mis suunas teda rohkem turundusega tegelema. Teiseks ajendiks oli soov ennast rohkem Eesti turul nähtavaks teha, seni oli suurem osa ettevõtte fookusest Soome turul, kust ka Laasik ise alles hiljuti Eestisse kolis.
Seda, et ettevõtet Eestis veel küllaldaselt ei teatud ilmestas Laasiku jaoks juhtum ettevõtte tootmisüksuse kodukülas. Nimelt külaseltsi koosolekut väisanud naabrimees ei teadnud, et juba aastaid tegutseb tema vahetus läheduses selline ettevõte.
Kuidas jõudsite mõtteni luua ettevõttele koduleht?
“Tegelikult on see idee juba pikemat aega olnud, aga väikeettevõtte seisukohalt on selle korralikult tegemine suhteliselt kulukas ettevõtmine tundunud” räägib Laasik kodulehe loomise mõtetest. Aga kuna ta oli varem Hange.ee keskkonnas mõningaid asju katsetanud jõudis kodulehe meeskond ise Ratek Wood OÜ ettevõtteni ning tehti ettepanek koostööks.
Laasik meenutab, et kuna selgus, et teenuse eest küsitav summa on mõistlik ja kodulehe haldamisega tegeleb seejuures hästi tugev tugimeeskond, siis otsustas ta alguses kasvõi lihtsalt proovida. “Ühesõnaga see tundus selline hästi mõistlik lahendus, mõistliku hinnaga”, võtab Laasik Hange.ee kodulehe teema kokku. Ja kokkuvõttes võib öelda, et pärast kodulehe loomist ettevõtte tuntus hakkas päris kiiresti kasvama. Tegelikult toetas koduleht veel lisaks ka Facebooki lehte, mille vaadatavus pärast selle loomist kasvas.
Kuidas kodulehe loomise protsess välja nägi?
“Ülilihtne”, kõlab Laasiku esimene reaktsioon. Haldur, kes hakkas kodulehe loomisega tegelema kasutas ära infot ja pilte meie Facebooki lehelt, misjärel sai neid mingil määral ka juurde saadetud. Laasikul oli eelnevalt lastud ettevõttele teha ka bränding, mille ta samuti haldurile edastas. Viimane pani seejärel kõik asjad kokku ja aitas luua kodulehele sellise väljanägemise, mida Laasik oli eeldanud.
Nüüd kui Teie ettevõttel on koduleht, siis milliseid eeliseid olete märganud Facebooki lehe omamise ees?
“Koduleht on kliendile visuaalina hästi lihtne” toob Laasik välja. Kõik on eraldi välja toodud, mida me teeme, tehtud tööde pildid, natuke ettevõttest. “Ja kui ma ennast kliendi seisukohta panen, siis kontaktid on väga hästi välja toodud ja nende leidmine ülimalt lihtsaks tehtud”, lisab Laasik.
Kuidas olete tegelenud kodulehe haldamisega?
Iseteeninduskeskkonda on küll aegajalt avatud, kuid pigem on seni jäänud eelistatumaks variandiks kliendihalduriga suhtlemine. “Need vastused tulevad sealt hästi kiirelt”, toob Laasik välja positiivse joone senises suhtluses. Ning ta kirjeldab ka juhtumit, mis väga positiivselt üllatas ja tõi tema jaoks välja ka haldurite professionaalset tegutsemise mastaabi.
Nimelt sai ta augustikuus kodulehe meeskonna käest kõne, kus selgus, et nad üritavad leida põhjust, miks Facebookis olevale kodulehe lingile klikates, ei viinud see millegi pärast sihtkohta. Hiljem selguski, et tegemist oli olnud n-ö tehnilise probleemiga, mis lahendati paari päeva jooksul. “Minu jaoks on see pluss, et keegi mitte ei hoia ainult kodulehel pilku peal, vaid ka sellel, mis kodulehega seotud on”, võtab Laasik juhtumise kokku.
Kuidas Te hindate, kas ettevõttel peaks olema koduleht?
“Pigem peaks”, arvab Laasik. “See on selline esinduslik ja kindlust andev. Isegi kui teen koostööd mõne sisearhitektiga, siis esiteks on minul natukene julgem ja parem tunne. Teiseks saab ka arhitekt kellega koostööd teen seda kodulehte kliendile näidata. Seega selline win-win olukord.”
Hange.ee kodulehe täislahendus sisaldab kõike, mida on vaja ühe veebilehe toimimiseks
Terviklahendus sisaldab kodulehe valmistamist, domeeni registreerimist, serverimajutust ja personaalset kliendihaldurit, kes aitab veebilehele luua ladusa sisu ja on alati kättesaadav. Lisaks saate kiiresti muuta kodulehe sisu, hinnakirju, pildimaterjali jms läbi mugava iseteeninduskeskkonna. See ei nõua eelnevaid teadmisi ja võtab ettevõtjalt ära vajaduse tegeleda kodulehe haldusega.
Võta meiega ühendust, räägime lähemalt ja valmistame Sinu ettevõttele kodulehe ilma keeruliste otsuste ja pika aruteluta.