Esinduslik koduleht võimaldab potentsiaalsel kliendil igal ajal leida vajalikku teavet ettevõtte pakutavate toodete ja teenuste kohta ning seeläbi veenduda juba varakult sobivuse osas. See võimaldab kliendil teha informeeritud otsuseid ja suurendab tõenäosust, et ta valib just selle firma teenused. Kui koduleht peegeldab hästi ettevõtte olemust ja sisaldab piisavalt infot piltide ja teksti näol, siis säästetakse hulgaliselt väärtuslikku aega, mis vastasel juhul kuluks kliendi küsimustele vastuste leidmisele. Eriti oluline on see eraklientidega töötamisel, kuna reeglina ei ole nende projektid kuigi suured ja seega peab ettevõte tegema koostööd suurema hulga erinevate klientidega.
Kuna kodulehe loomine ja haldamine on tihtipeale keeruline ning ajakulukas protsess, on sageli mõistlikum kasutada teenusepakkujat. Kodulehe pakkujaid on mitmeid, kuid ehitusvaldkonnas tegutseva ettevõtte jaoks on üks lihtsamaid ja sobivamaid variante kasutada Hange.ee kodulehe täisteenust. Sellest, milliseks kujunes GartnerGrupp OÜ kodulehe tellimise kogemus, rääkisime ettevõtte tegevjuhi Ando Valliga.
Mis ettevõte on GartnerGrupp OÜ?
GartnerGrupp OÜ on pikaajalise kogemusega ettevõte, mille tegevusaladeks on haljastus, tänavakivi paigaldus ning teede- ja platside ehitus. Lisaks eelnimetatule võib nende poole pöörduda ka siis, kui tarvis on teostada üldehitus- või lammutustöid. Talveperioodil tehakse vastavalt klientide vajadusel ka lumetõrjet. Ettevõttel on muljetavaldav ja kaasaegne masinapark, mis võimaldab neil võtta ette erinevaid töid ja teostada neid kiirelt ja efektiivselt.
GartnerGrupp OÜ eesmärgiks on olla haljastusvaldkonnas parimatest parim ja sellest tulenevalt on nad oma teenuseid hoolikalt ja põhjalikult läbi mõelnud. Neilt on võimalik tellida kõik haljastustöö etapid alates projekti koostamisest, kus pannakse detailselt paika lillepeenrad, istikud, muru, kõnniteed, tiigid jm, kuni projekti teostamise täislahenduseni välja. Tippu jõudmiseks peab ettevõte lisaks laiahaardelisele pakutavate teenuste loetelule oluliseks ka häid töötavasid ning kvaliteetset tulemust.
Kuidas leidsite ettevõttele kliente enne kodulehe loomist?
“Kuna oleme sellel alal tegutsenud juba 20 aastat on meil aja jooksul tekkinud mitmed suured koostööpartnerid, nagu omavalitsused, teedeehitusfirmad jt.” kirjeldab Valli ettevõtte algusaegasid. “Viimasel ajal ei ole me ettevõttele otseselt reklaami väga palju teinud. Kui oled kusagil head tööd teinud, siis on see jutt liikvele läinud ja uusi kontakte toonud.” Seejärel toob aga Valli välja põhjuse, mis kannustas teda leidma erinevaid turundusvõimalusi: “Nüüd oleme jõudnud arenguetappi, kus soovime vähemalt Lõuna-Eesti parimateks haljastajateks saada, mis tähendab, et jõuda tuleb üha rohkemate eraklientideni. Nii hakkasimegi otsima midagi sellist, mis aitaks inimestel meid üles leida.”
...kodulehe suur pluss on see, et see on Googles alati leitav, see on piltlikult öeldes nagu puu külge seotud ja kui inimene sealt näiteks haljastusettevõtet otsib, siis ta meid ka leiab
Kuidas jõudsite Hange.ee kodulehe täisteenuse juurde?
“Tegelikult on nii, et kaks aastat tagasi oli meil plaan ise koduleht teha ja ka domeen sai selleks juba ära tehtud. No aga kahe aasta jooksul me selleni ei jõudnud, tegemisi-toimetusi oli nii palju, et asi jäi soiku,” räägib Valli, kuidas idee kodulehest oli olnud neil juba mitu aastat.
“Hange.ee keskkonnas olen varasemalt hangetel silma peal hoidnud ja mõnel ka osalenud. Ilmselt sellepärast, siis võeti meiega sügisel ühendust ja räägiti, et nüüd pakutakse ka kodulehe täislahendus teenust. Vaatasime, et kuna teised kodulehed, mis nad on loonud näevad välja viisakad ja korrektsed, siis miks mitte proovida. Endal üks mure vähem!” võtab Valli teema kokku.
Märgatavalt on näha, et e-mailile on jõudnud palju rohkem päringuid kui eelmisel kevadel...just eraklientidega on seis märgatavalt paranenud, neid on tulnud rohkem juurde
Kuidas on läinud kodulehe haldamine?
“Hetkel on ta seal lihtsalt üleval ja ise ma ei ole selle jaoks peaaegu mitte midagi teinud. Mõned pildid olen iseteeninduskeskkonna kaudu lisanud. Kui peaksin aega leidma, siis soov on ka natuke veel ise tekste juurde kirjutada, et asi oleks personaalsem,” räägib Valli oma kogemusest kodulehega.
Kas koduleht on täitnud oma eesmärki ja aidanud klientidel teid üles leida?
“Märgatavalt on näha, et e-mailile on jõudnud palju rohkem päringuid kui eelmisel kevadel. Ütleme muidugi, et töösse läheb neist kuskil kaks kümnest, aga kuna neid tuleb hästi palju, siis ei saa kurta. Peab muidugi tunnistama, et eelmisel aastal ma ei teinud ka selleks mitte midagi. Nüüd on meil koduleht, oleme esindatud Hange.ee andmebaasis ja olen aktiivsem ka Facebookis,” märgib Valli erinevust eelneva aastaga, ning lisab: “just eraklientidega on seis märgatavalt paranenud, neid on tulnud rohkem juurde.”
Mida kodulehe omamine on ettevõttele andnud?
“No eks tal ikka on põhimõtteliselt turundusväärtus, see on reklaamivahend. Kui see ikka kõik ilusasti Googlega ära siduda, siis me oleme leitavad. Inimene jõuab meieni ja näeb, mida me teinud oleme ja kes me üldse oleme,” räägib Valli kodulehe omamisega kaasnevatest mõjudest. “Kindlasti on võimalik reklaami teha ka teistes kanalites, näiteks Facebooki postitan ma jooksvalt töid ja selle kaudu on mugav otsida töötajaid. Aga kodulehe suur pluss on see, et see on Googles alati leitav, see on piltlikult öeldes nagu puu külge seotud ja kui inimene sealt näiteks haljastusettevõtet otsib, siis ta meid ka leiab.”
Valli märgib ka seda, et koduleht aitab ettevõttel oma tegemisi illustreerida: “näiteks on meil seal tehnikamoodulis näidatud kliendile, millised masinad meil on, et nad saaksid veenduda, et tegemist ei ole 20 aastat vanade ekskavaatoritega, mis ainult tossu igalt poolt välja ajavad ja millega õieti midagi tehtud ei saa. Olen ise tehnikainimene ja kui ma sarnaste ettevõtete kodulehti vaatan, siis vaatan ilmselgelt ka seda, et tehnika, mida kasutatakse oleks tänapäevane ehk töötav, efektiivne ja keskkonnasõbralik.”
Kas soovitaksite ka teistele ettevõtetele endale koduleht teha?
“Jaa kindlasti. Ega see midagi halba ei tee ja on märgata, et päringuid tuleb rohkem sisse. Kindlasti inimesed teavad meid rohkem tänu sellele, kuna neil on firmast palju parem ülevaade. See teeb neile lihtsamaks ettevõttega tutvumise ehk kes me oleme, mida me teeme, kus me teeme jne.” räägib Valli.
Kumb tundub teile mõistlikum: koduleht ise teha, või teenus sisse osta?
“Eks alati ei olegi vaja teenust sisse osta. Kui inimesel on huvi seda ise teha ja loomist katsetada, siis miks mitte,” leiab Valli, aga lisab: “kindlasti saaks ma ka ise sellega hakkama, kuid see oleks jälle suur lisakohustus. Kui mahti ja aega ei ole, siis pean kindlamaks usaldada spetsialiste kodulehe alal, kuna nii saad ajalise vabaduse ja ühtlasi tead, et asi toimib. Ei ole mingeid agasid.”
Hange.ee kodulehe täislahendus sisaldab kõike, mida on vaja ühe veebilehe toimimiseks
Terviklahendus sisaldab kodulehe valmistamist, domeeni registreerimist, serverimajutust ja personaalset kliendihaldurit, kes aitab veebilehele luua ladusa sisu ja on alati kättesaadav. Lisaks saate kiiresti muuta kodulehe sisu, hinnakirju, pildimaterjali jms läbi mugava iseteeninduskeskkonna. See ei nõua eelnevaid teadmisi ja võtab ettevõtjalt ära vajaduse tegeleda kodulehe haldusega.