Koduleht pakub suuremat kontrolli kasutajakogemuse üle
Kolmandate osapoolte (nt Facebook) kasutamine pakub mitmeid eeliseid, kuid tasub meeles pidada, et sotsiaalmeedias ei oma ettevõtte kunagi kontrolli. Ehk ükskõik kui palju oma Facebooki lehte redigeerid ja isikupärastad, Facebook kontrollib seda, kuidas kliendid ettevõtet näevad.
Facebooki lehel toimetades jääb alati domineerima nende sinine toon. Nemad otsustavad, kuidas objektid ja tekstid on lehel paigutatud. Tahad lehe väljanägemist muuta ja kohandada? Ei saa. Seetõttu ei saa firma rääkida oma lugu just sellisena, nagu tahad.
Teine probleem Facebookis on see, et nad keskenduvad suuresti postitustele, kommentaaridele ja jagamisel mistõttu reeglina ettevõtete Facebooki postitused ei jõua orgaaniliselt (maksmata) sihtgrupini.
Ükski nendest asjadest pole probleem, kui luua enda koduleht täiesti nullist. Oma kodulehe abil on võimalik end presenteerida täpselt nii, nagu tahad. Palju kergem on ka kontrollida ja suunata, kuidas kliendid ettevõttega suhtlevad. Lisaks ei pea muretsema Facebooki kasutustingimuste ja nende algoritmi pärast.
Kontrolli omamine ongi kõige mõjuvam põhjus, miks kodulehte omada. Kellegi teise platvormil tegutsedes jääb kontroll piiratuks.
Koduleht loob firma tõsiseltvõetavuse
Google omab suurimat osa otsingumootori tulemustest
2018. aasta seisuga tehti ainuüksi USAs 69,03% internetiotsingutest Google’i kaudu. Facebookis tehti vaid 1,05%. Üks protsent pole sugugi paha, arvestades et Facebook on siiski sotsiaalmeedia platvorm mitte otsingumootor. Miks need protsendid olulised on? Üle 90% internetist tehtud otsingutest tehakse Google’is, Bingis, või mõnes teises otsimootoris. See tähendab, et kui koduleht otsingumootoritele optimeerida, siis on firma kergesti leitavam.
Oma veebilehega on võimalik sihtida ja reastada otsisõnu, mis seostuvad firmaga. Läbi turundamise on võimalik suurendada brändi nähtavust ja müüke. Facebooki lehega ei ole võimalik sellel platvormil otsingumootorit sellisel määral mõjutada mõjutada.
Facebooki kasutustingimused võivad firmat mõjutada
Facebook uuendab pidevalt kasutustingimusi ja algoritme. Seega tingimused, mis tundusid firma lehte luues sobivad, võivad iga hetk muutuda. Mida teha siis, kui tingimused ei vasta enam ettevõtte ärimudelile? Võimalusteks on jätkata Facebooki ebasoodsate tingimustega või leht sulgeda. Vahet pole, milline otsus tehakse, Facebook teenib ikka miljardeid edasi.
Oma veebileht võimaldab selle omanikul kasutustingimused paika panna. Enam ei pea firma tegevus sõltuma kolmanda osapoole pidevalt muutuvatest reeglitest ja korrast. See tähendab, et firma ei pea enam mõtlema reeglitele, vaid saab keskenduda sellele, et pakkuda kliendile kõige parem võimalik teenus.
Facebookis on tihe konkurents
Facebookis on tihe konkurents, sellest ei saa mööda. Esiteks pead võistlema teiste firmadega kasutajate tähelepanu üle. Ja mida enam ettevõtteid teeb endale Facebooki lehe, seda tihedamaks konkurents muutub. See sunnib brände investeerima reklaamidesse. Seda muidugi Facebook tahabki. Võib arvata, et reklaami eest maksmine on piisav, et kasutaja tähelepanu tõmmata. Turundamine on igas firmas tähtsal kohal ja selle eest ollakse valmis maksma. Facebookis lihtsalt reklaamist ei piisa, sest Facebook on esmajoones sotsiaalmeedia platvorm. Kasutajad on saidil pere või sõpradega suhtlemiseks. Kui firma saab enda reklaami kellegi lehele, siis võidakse sellest lihtsalt mööda kerida, et vaadata hoopis sõbra uut postitust. Selle vastu ei saa mitte midagi teha.
Postituste orgaaniline levik on Facebookis juba aastaid langenud ja seda eriti ettevõtete seas. Orgaaniline levik on inimeste hulk, kes nägid oma lehel kellegi teise maksmata sisu. Seetõttu julgustab Facebook firmasid ühe enam kasutama tasulisi reklaame ja postitusi. Suurematel firmadel pole sellega probleemi, neil on raha, et aasta läbi reklaamide eest maksta. Väikeettevõtete jaoks ei ole see variant ideaalne.
Mis siis kodulehe omamisega teisiti on? Enda kodulehega otsingumootori otsitulemustes orgaaniliselt esiletõusmine pole kerge, selleks on vaja tunda otsingumootoritele optimeerimist ehk SEO-d ja palju kannatust. Kui ühel hetkel on koht otsimootori esilehel käes ja rohkem inimesi hakkab kodulehte külastama, siis on tänu sellele võimalik kasutajate tähelepanu püüda.
Veebilehele satuvad just need, kes otsivad midagi, mida firma pakub. See tähendab, et inimesed pööravad sellele ettevõttele rohkem tähelepanu. Sama ei kehti aga Facebooki kohta, kus inimesed tahavad klikkida oma sõbra sisule, mitte soovimatutele reklaamidele.
Tegelikult vajad rohkem kui ühte turunduskanalit
Kui vaadata ringi, siis on näha, et paljud firmad rakendavad erinevatele platvormidele suunatud turundusstrateegiat. Miks? Nad tahavad pidevalt muutuvas sotsiaalmeedia maailmas silma paista. Selles maailmas on kodulehe omamine ülitähtis, sest see koondab kõikides sotsiaalmeedia kanalites toimuva ühte kohta. Nii saab kasutaja teada, kellega on tegu ja mis teenust pakutakse.
Kui võimalik kasuta ära tasulisi reklaame, YouTube’i, Facebooki, Instagrami, et inimesed oma kodulehele suunata. Seejärel peaks koduleht tutvustama firma olemust ja teenuseid. Koduleht peaks olema lõppstaadium, kus külastajatest saavad maksvad kliendid.
Kokkuvõtteks
Kõike seda arvesse võttes ei peaks endalt küsima, kas teha Facebooki leht või luua nullist oma koduleht. Firmal peaksid olema mõlemad ja teisedki sotsiaalmeedia kanalid. Kõigi kanalite loomine ja haldamine nõuab palju tööd, kuid tänapäeva ärimaailmas ilma ka ei saa.
Facebookil on palju eelised, mida ei saa ignoreerida:
- Eestis sajad tuhanded igapäevased kasutajad, osad ka need, kes otsivad seda, mida sinu firma pakub;
- lehte lihtne luua - täida ära ankeedis nõutav info ja valmis;
- globaalne ulatus - koos Facebookiga tuleb hea nähtavus;
- sotsiaalne aspekt - kasutajad näevad, mida nende sõbrad vaatavad, mille meeldivaks märgivad ja mida arvustavad;
- kerge võimalus reklaamida, kui on soov rohkem raha investeerida.